15 Aralık 2008 Pazartesi

Sıcaklık

Yanan sobanın tavanını aydınlattığı karanlık bir odadayım şimdi; ortalıkta çıt yok. Evin içerisinde elinde mumlar birileri gezmekte. Elektrikler kesilmiş heryer kapkaranlık; diyorlar sokağın başındaki trafo yanmış bir haftada gelmeyecekmiş ışıklar . Allah'ım ne büyük kabus; bir hafta boyunca biz elektriksiz nasıl yaşayacağız ya dizilerim ne olacak...
Aman ya ne olacak eskiden dizilermi vardı boşver hayat onlarsızda güzel; hem farkettimde uzun zamandır bizimkilerle adam gibi oturup konuşmuyorum. Akşam olunca basıyor bir ağırlık yemekten sonra; sonrasında bir kaç dizi izliyorum ve televizyonun başında sızıp kalıyorum peşinden bir ses kalk yatağına yat oğlum orda hasta olcaksın.
Evet iyi olacak elektriklerin kesilmesi; en azından böyle düşünyordum. Nitekim öylede oldu hayat ne kadar güzelmiş teknoloji olmadanda yaşanabilyormuş. Sıcacık sobanın başında oturup sohbet etmeğide ne kadar özlemişim, şimdi sobamı diyeceksiniz napalım bizim teknoloji canavarı kombide her nekadar doğalgazla çalışıyor sanmama rağmen oda elektrik istiyormuş ama ben yılmadım gittim catıda üzeri tozlarla kaplanmış sobayı indirdim gittim birde nalburdan iki baca aldım ohh hoş biraz uğraştırdı afrikadaki zencilere döndüm ama değdi. Farkettimde biz eskiden ısınamıyormuşuz be şöyle yakacaksın sobayı gürül gürül sıcaklığı yüzüne vuracak...
Elektriksiz günlerim aslında çok güzel geçti ilk başta zorlanmama rağmen. Anladımki insan içinde bulunduğu durum ne olursa olsun istediği zaman mutlu olabiliyormuş kim demiş alışkanlıklardan vazgeçilmiyor diye...
Şimdi elektrikler geldi sobayıda kaldırdım evdekilerin bağrışmaları içerisinde; neymiş hertaraf pisleniyormuş hem ne gerek varmış ona... Ben yinede yerine kaldırdım bizim emektarı belki bir gün elektrikler yine kesilir diye; şimdi çatıda beklyor belki bir gün aklına geliriz diye aslında şimdilerde aklımda mahallerdeki trafoyu bozma planları vardı ama nemelazım çarpılırız filan diye vazgeçtim...

18.12.2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder